יש לי ( עוד ) משהו להגיד לכם ...

בתור מלווה עסקי , הדבר האחרון שאני יכול להתלונן עליו הוא שלא נותנים לי
להגיד את דעתי ...  smiley.
מכל פגישה או מפגש עם מוצר ,שרות או מהלך שיווקי אני
לוקח איתי  תובנה  חדשה ושמח לחלוק אותה אתכם .
מקווה שתקראו ותמצאו את הדברים מועילים או לפחות מעניינים .. מוזמנים להגיב . 

למה אני לא מאמין בחברות יעוץ לעסקים קטנים.

 מודל הפעילות של חברות יעוץ מגלם 3 כשלים בסיסיים הגורמים בסופו של דבר ל lose-lose -situation

בתחילת שנת 2011 , לאחר 4 שנים מוצלחות מקצועית ועסקית כיועץ עסקי ולאחר תקופה ארוכה שבה דחיתי לקוחות בגלל עומס התחלתי בהקמת חברת היעוץ שלי . החברה העסיקה בסוף שנת 2013 מעל 10 יועצים והפכה לone stop shop   לבעלי עסקים קטנים  ... 
היום , כשאני מלווה בעצמי קרוב ל15 עסקים בכל רגע נתון ומנהל קהילה של אנשי מקצוע עצמאיים המסייעים לי בעבודה מול הלקוחות על פי הצורך אני מבין שמודל של חברת יעוץ לעסקים קטנים מגלם חסרונות יחסיים הן לאנשי המקצוע והן ללקוחות  -בעלי העסקים .
כל בעל חברת יעוץ יגיד לכם שהתחלופה בחברות יעוץ גבוהה , משך הזמן שיועץ ממוצע נשאר בחברה הוא 3 שנים , הרוב המכריע של היועצים מועסק בתשלום על פי פרוייקטים כך שחלק גדול מהיועצים פועל במקביל מול חברות אחרות , באופן עצמאי או שמחפש הכנסות נוספות מעבודות אחרות .
עבור יועצים טובים זה הכי גרוע , שנים של עבודה בשכר נמוך מזה שיכלו לקבל מעבודה עצמאית אפס נכסים שיווקים ובניית מוניטין ומותג ושנים טובות ויקרות שהולכות לאיבוד.
כשל השוק וההשלכה שלו על השרות שניתן לבעל העסק המקבל יעוץ עסקי נשען על שלוש בעיות יסוד :
אין בענף מספיק כסף כדי להפוך חברה למותג  נחשק עבור יועצים  והשוק  מוצף ולא מבודל( דוגמא הפוכה –  תות של אלון גל שמהווה מותג נחשק למאמנים  למרות תנאי ההעסקה ) כך שבסופו של דבר יעבדו בחברות היועצים הפחות אטרקטיביים .
שלא כמו בחברות יעוץ מובילות הפועלות מול חברות גדולות ולא פחות בגלל קוטן השוק בארץ , אין משאבים או פנאי של החברות להשקיע בפיתוח מתודולוגיות ,שיטות עבודות וחומרים כתובים המבוססים על מחקר וניסיון מצטבר ויהוו יתרון יחסי אמיתי – למעשה לא ניתן להצביע על חברה שיש לה know how   משמעותי , כתוב ומסודר שהלקוחות נהנים ממנו במהלך תהליך הליווי .
בשל התחלופה הגבוהה – אין כדאיות  בהשקעה גבוהה בהכשרת וליווי היועצים – הקורסים המועברים הם מרכז רווח של חברות היעוץ וההיקף שלהם מוכתב על פי המחר שניתן לגבות עבורם .חשוב להבהיר , בראייה שלי ועל סמך הניסיון שצברתי – לתהליך המכירה ( או הבחירה מהצד של הלקוח) יש חשיבות גדולה מאד בהצלחת תהליך הליווי . האקט שבו בוחר בעל העסק באדם שיוביל אותו קדימה   הוא רגע מכונן  שיש לו השפעה רבה על הצלחת התהליך .
אחרי עשור של עבודה אינטנסיבית , מפגש עם מעל 3000 עסקים , ליווי 1000 עסקים , ניהול והדרכת יועצים רבים אני יכול לקבוע באופן מבוסס וחד משמעי כי   מודל win –win  לליווי עסקי של עסקים ולהצלחה כלכלית של היועץ  חייב להיות מבוסס על 5 עקרונות יסוד .
א.  היועץ -   כריזמטי ובעל יכולת מנהיגות , בעל ידע תשוקה ללמוד ולהתעדכן – כל הזמן .
ב.  התקדמות - תהליך  הכשרה ותכנית עסקית סדורה –בדיוק כמו שתציע ללקוחות .
ג.  אוריינטציה שיווקית ונכונות להשקיע בשיווק – זמן וכסף – כל הזמן .
ד.  רצון לתת שרות , להיות קשוב זמין ונגיש  - להוביל תהליך מתוך צניעות ובטחון.
ה.  נטוורקינג מקצועי עם אנשי מקצוע  וספקים משלימים ויכולת לרתום אותם על פי הצורך .תשאלו מה האינטרס שלי ולמה חשוב לי כל כך לשתף ? שאלה מצויינת ..

חשוב לי לגדול ולפתח את פעילות היעוץ שלי  , ההרגשה שיכולתי לקבל מספר גדול פי 3 של לקוחות ממה שאני מסוגל לתת שרות בעצמי מחמיאה ומתסכלת בו זמנית . אין לי שום ענין לפתח פעילות עסקית שאני לא מאמין בה מקצועית והיום אני משוכנע שאני מחזיק במודל שהוא win –win –win
Win  - ללקוח – לבחור בעצמו את היועץ שלו ,לתת לו להוביל ולדעת שעומד מולו איש מקצוע מצוין .
Win-  ליועץ - לבנות את עצמו כמותג , לבנות קהילת לקוחות ולשלוט על התוכנית העסקית של עצמו.
Win- בשבילי – להכשיר ,אחד על אחד , יועצים  מוכשרים , לסייע בקידומם ואם יבחרו בכך, להינות מפירות הצלחתם .