יש לי ( עוד ) משהו להגיד לכם ...

בתור מלווה עסקי , הדבר האחרון שאני יכול להתלונן עליו הוא שלא נותנים לי
להגיד את דעתי ...  smiley.
מכל פגישה או מפגש עם מוצר ,שרות או מהלך שיווקי אני
לוקח איתי  תובנה  חדשה ושמח לחלוק אותה אתכם .
מקווה שתקראו ותמצאו את הדברים מועילים או לפחות מעניינים .. מוזמנים להגיב . 

למה אסור לדלג ולקצר..לא רק בהגדה של פסח

בתור מי שעוסק ביעוץ עסקי אני נפגש לפחות 2-3 פעמים בשבוע עם בעלי עסקים שמתעניינים בשירותים שלי, מה שנקרא בשפה עסקית או בשפת המכירות "פגישת מכירה". מן הסתם אחרי 8 שנים של פגישות כאלו (בטח מעל 1000…) אני מחזיק מעצמי מיומן ומקצועי וגם די מוצלח בזה. פה מתחילה הבעיה או ההלקאה העצמית – תשפטו בעצמכם…

בשבוע שבעבר הייתי בפגישה עם 2 עורכי דין חביבים שידעו בדיוק מה הם רוצים. השיחה קלחה וכשיצאתי משם הייתי משוכנע שיש לי לקוח חדש. למחרת כשהתובנות הסתדרו הבנתי שהפסדתי אותם.. למה? כי לשיחת מכירה יש כללים ברורים והיא מורבת מ-4 שלבים מרכזיים:

1.שלב המקדם, או במילים אחרות שבירת הקרח עם הלקוח הפוטנציאלי

2.שלב הבירור – הבנת הצורך, הדגשים לגבי מה הלקוח מחפש.

3.ההצעה –מה אנחנו מציעים לו

4.התנגדויות ופתרונן, מו"מ וסגירה

נזכרתי שבמהלך השיחה הם הזכירו לפחות פעמיים שהדבר החשוב מבחינתם הוא ניסיון קודם בעבודה עם משרדי עו"ד.אני, שהרגשתי בטוח ודילגתי משלב המקדם המצויין לשלב ההצעה פיספסתי את שלב בירור ההכרחי לגבי ההעדפות שלהם ורצתי ישר להצעה.


זה לקח שבועיים של שיחות המשך לפי כל כללי הטקס ובסופו של דבר הועדף יועץ אחר על פני. הסיבה : ניסיון קודם עם משרדי עו"ד.

כמה צפוי, כמה חשוב לעבוד לפי השלבים ולא לתת לעודף בטחון עצמי להכשיל אותך
050-5566066