יש לי ( עוד ) משהו להגיד לכם ...

בתור מלווה עסקי , הדבר האחרון שאני יכול להתלונן עליו הוא שלא נותנים לי
להגיד את דעתי ...  smiley.
מכל פגישה או מפגש עם מוצר ,שרות או מהלך שיווקי אני
לוקח איתי  תובנה  חדשה ושמח לחלוק אותה אתכם .
מקווה שתקראו ותמצאו את הדברים מועילים או לפחות מעניינים .. מוזמנים להגיב . 

ניהול השיווק בעסקים קטנים ובינוניים – כך עושים זאת נכון!

בהגדרה חופשית שלי , שיווק הוא כלל הפעולות שאותם מבצע העסק על מנת לגייס לקוחות חדשים או לגרום ללקוחות לחזור ולרכוש את שירותיו ומוצריו .
פעילות שיווקית מקצועית נעשית באופן סדור ומובנה על פי השלבים הבאים :
א.  אסטרטגיה שיווקית ומיתוג -  קביעת הערכים המרכזיים של העסק , הבידול של המוצר קהלי היעד והנראות העיצובית והמילולית שתייצג את העסק ,תמחיר והמחרה.אסטרטגיה ומיתוג של העסק נקבעים עם ההקמה ומתעדכנים כל כמה שנים .
 
ב.  תקציב השיווק  -  מותאם ליכולות של העסק ולמטרות העסקיות שנקבעו . האתגר המרכזי בניהול התקציב הוא קביעת תמהיל השיווק  , הגדרת  מטרות ברות ביצוע ובקרת ביצוע ו-roi 
ג.  תוכנית השיווק והפירסום  – קביעת ערוצי השיווק , המסרים , העיתוי , הספקים  , מנהל שיווק הוא מנצח על תזמורת שבה מנגנים אפיקי שיווק שונים . מטבע הדברים פירסום בדיגיטל הולך ותופס את הבכורה אבל הוא בודאי לא אפיק בלעדי. 
ד.  משפך המכירות – הן במימד התפעולי והשליטה בנתונים והן בכל הקשור למיומנות המכירה ,הדרך למיצוי מקסימלי של הזדמנויות המכירה שנוצרו בשיווק . 
ה.  שרשרת השירות והאספקה ללקוח-  בואו נוודא שאנחנו מקיימים את ההבטחה שנתנו בשיווק. 
ו.  ניהול לקוחות  ואנשי מפתח – כל הדרך מנטוורקינג אפקטיבי וניהול של גורמים מפנים ועד למועדון לקוחות אמיתי ופעיל . 
ז.  פיתוח עסקי – לא יותר מדי ( כי צריך למכור ..) ולא פחות  מדי – כדי לא לקפוא על השמרים 

אותם המרכיבים , אותו התהליך מתאים גם לעסק של אדם אחד ובוודאי לכל חברה שאתם  מכירים  כאן נכנס לתפקיד יועץ השיווק  , התפקיד שלו הוא לנהל את התהליך כולו ,משלב ההגדרות של זהות המותג והערכים , דרך קביעת תקציב השיווק והתוכנית השיווקית ובהמשך , לקחת על עצמו משימות ואחריות ולהוביל את התהליך השיווקי כולו.  במקביל חשוב מאד  ת למסד תהליכי שירות ומכירה אפקטיביים שיהפכו את ההזדמנויות לעיסקאות בפועל ואת המתעניינים ללקוחות קבועים וחוזרים .