יש לי ( עוד ) משהו להגיד לכם ...

בתור מלווה עסקי , הדבר האחרון שאני יכול להתלונן עליו הוא שלא נותנים לי
להגיד את דעתי ...  smiley.
מכל פגישה או מפגש עם מוצר ,שרות או מהלך שיווקי אני
לוקח איתי  תובנה  חדשה ושמח לחלוק אותה אתכם .
מקווה שתקראו ותמצאו את הדברים מועילים או לפחות מעניינים .. מוזמנים להגיב . 

עשר הטעויות שמפילות עסקים קטנים

10 טעויות נפוצות שמפילות עסקים קטנים ובינוניים, או למה כל כך חשוב לבנות תוכנית עבודה ותקציב:

1. אני יזם תותח ומלא רעיונות מנצחים. לנהל עסק זה כבר החלק הפשוט. 

אתם באמת חושבים ככה? גם תינוק אפשר ליצור בכמה דקות, אך לגדל ילד, לכלכל אותו ולחנך אותו כהלכה, זה כבר סיפור הרבה יותר מורכב.

2. גייסתי 100,000 ₪. זה מספיק לכל השיפוצים והציוד ואולי אפילו יישאר לי קצת עודף.

או במלים אחרות, אני שם כל שקל שגייסתי בהקמה, בשביל ההוצאות הבלתי צפויות כבר אגייס חברים ומשפחה. ומה יהיה כשהעסק ייפתח? לא יישאר לך כסף להוצאות פרסום ולא לצרכים של הון חוזר.

3 אני מכיר את העסק שלי הכי טוב, אז מי כבר יכול לעזור לי?

תשובה- כנראה מישהו שראה כבר הרבה עסקים ויודע לזהות שהעסק שלך לא יוצא דופן כפי שנדמה לך, ומיומן מספיק כדי להבין במהירות את הבעיות והפוטנציאל ולכוון אותך לדרך העסקית הנכונה.

4. את כל הדברים החכמים שצריך לעשות אני כבר יודע!
מצוין! אז אולי תספר לנו מהם? כמה מהם כבר יישמת? או לפחות איזה מהלך משמעותי עשית כדי לקדם אותם לאורך זמן?

5. כל היום אני מתעסק בכיבוי שריפות, איך רוצים שאני גם אקדם ואשווק את המקום הזה?
אז קודם כל, מי שבעיקר צריך לרצות זה אתה, וכדי שזה יקרה אתה צריך להבין שרוב השריפות נדלקות כתוצאה מהיעדר תוכנית מובנית למניעתן, או כמו שאמרו פעם, שריפות לא קורות, הן נגרמות. את זה אפשר לעשות בד"כ די בקלות, ואז באמת תוכל לקדם את העסק שלך.

6. אני לא צריך לפרסם. מי שרוצה אותי מגיע אלי. זה שרות שאי אפשר לשווק ולפרסם.
לא נכון! כל שרות אפשר וצריך לשווק. לא בהכרח באופן מוחצן, אולי בדרך של פנייה אישית, אך בסופו של דבר שיווק הוא החמצן של כל עסק. ומה קורה לגוף שלא מקבל חמצן? את\ה בטח יודע\ת.

7.  הלקוחות הם כפויי טובה, רק רוצים לנצל אותי ולא מעוניינים לשלם.
זהירות! אם את\ה שונא\ת את האינטראקציה עם הלקוחות אתה ממש בבעיה. שרות הוא סם החיים של כל עסק ותחושה כמו שלך נובעת בד"כ מהגדרה לא נכונה של המוצר ללקוח טרם קנייתו, מידע לא מספק על השרות הנלווה וכד'. בכל מקרה, חשוב לדעת שבמקרה של גירושין בינך לבין הלקוח את\ה תהיה המפסיד\ה העיקרי ועל כן מומלץ בדחיפות ליצור מערכת יחסים שוויונית ומאוזנת יותר.

8. עכשיו אני עמוס בלקוחות ולא מוצא דקה לשבת בשקט ולסדר את העסק, אך כשאתפנה קצת – אעשה זאת.
הלו, שכחת? בפעם האחרונה שהיה שקט בגלל ירידה במספר הלקוחות טענת שאין כסף לעשות שינויים  אבל ברגע שיכנסו קצת כסף ולקוחות בטוח תשב להתחיל שינוי…

9.  היה לי רעיון מנצח ועכשיו כולם מעתיקים ממני.
זה אומר שאתה יצירתי ושהגית רעיון עסקי מצוין, שנתן פירות במשך תקופה, אבל לא הספיק לחיים עסקיים שלמים. עכשיו תתאפס\י על עצמך ותיצור עוד רעיונות כאלה, תתחדש כל הזמן ותציע ללקוחות שלך פתרונות חדשים ומקוריים. זכור, אם אתה הוא זה שמעתיקים ממנו, זה אומר שלתקופת זמן מוגבלת, יש לך בלעדיות. גם בבית הספר היה ברור שעדיף תמיד להיות זה שמעתיקים ממנו!

10. בחירה של יועצים לא נכונים. 
אופס, זה כבר החלק שלנו. פה כבר יש לנו אינטרס ובכל זאת אנחנו ממליצים שתשים את הכסף שלך על מישהו שמבין עסקים באופן כללי, מבין את העסק שלך בפרט, יצירתי, ולא פחות חשוב יוצר כימיה טובה איתך. בעסק קטן יש מעט מאד מרווח לטעויות אז תחשוב לפני כל החלטה את המחשבה ההכרחית עבורך – מה יצא לך מזה?

חשוב מאד! אין כאן טיפת ציניות אלא המון הערכה למי שמוכן לקחת על עצמו להיות בעל עסק. ניהול עסק הוא אתגר שמלווה בלא מעט תסכול, על כך שדברים לא נעשים כמו שצריך ועל אי אילו קטסטרופות שקורות במהלך הדרך, לעיתים קרובות שלא בצדק.

בהצלחה לכולם ושנה עסקית מתוכננת ומתוקצבת, שנה של יציבות ועמידה ביעדים .