יש לי ( עוד ) משהו להגיד לכם ...

בתור מלווה עסקי , הדבר האחרון שאני יכול להתלונן עליו הוא שלא נותנים לי
להגיד את דעתי ...  smiley.
מכל פגישה או מפגש עם מוצר ,שרות או מהלך שיווקי אני
לוקח איתי  תובנה  חדשה ושמח לחלוק אותה אתכם .
מקווה שתקראו ותמצאו את הדברים מועילים או לפחות מעניינים .. מוזמנים להגיב . 

Google בורחת מהעסקים הקטנים

אחת הזירות שאמורה הייתה לאפשר לבעל עסק הקטן או הבינוני לקחת חלק ב"משחק של הגדולים", שנועדה לאפשר לו להציג את מרכולתו בפני לקוחות פוטנציאליים בקלות וברמת התקציב המתאימה לו, היא כלי השיווק האינטרנטי Google Adwords. כיצד הפך  אחד מאמצעי הפרסום היותר אטרקטיביים עבור עסקים קטנים ובינוניים, נגיש פחות ופחות, ומדוע אנו הצרכנים יוצאים נפסדים.

בחמש השנים האחרונות השתנה עולם הפרסום ללא הכר. תקציבים גדלים והולכים מופנים מערוצי הפרסום המסורתיים: עיתונים, טלויזיה, שלטי חוצות, וכד', לכוון האינטרנט. google היא ללא ספק אחד הכוחות המניעים המשמעותיים ביותר במהפכה הזו.

 חיפוש של מוצר או שירות מתחיל עבור יותר ויותר צרכנים במנוע החיפוש של google. שיטת השיווק עבור סוג זה של צרכנים נקראת sem  - Search Engine Marketing. בפועל, המשמעות היא שהדרך אל ליבו וכיסו של הלקוח היא הימצאות במקום גבוה בגוגל, או במילים אחרות, אם אתה לא מופיע בדף החיפוש הראשון אתה לא קיים. כיצד מטפסים במעלה תוצאות החיפוש? איך מגיעים אל המיקום המיוחל? שתי דרכים:

- קניית קישור ממומן באמצעות שירות google adwords.

- קידום אתרים אורגני – שמתבצע ע"י יצירת תנועה ועניין באתר (או אשליה של תנועה ועניין באתר בעזרת מקדמי אתרים).

שירות  google adwords, תוכנן במיוחד עבור עסקים קטנים. הוא נועד לאפשר גם בתקציבים קטנים במיוחד ובשליטה מלאה, להגיע ישירות ללקוחות המחפשים את השירות שאותם עסקים מציעים. הרעיון היה שבעל העסק קונה הופעה בחיפושים למילות המפתח החשובות לו ומשלם על כניסות לאתר שלו. קידום אתרים אורגני, לעומת זאת, מתאים לעסקים בינוניים וגדולים, היות שעלותו אלפי שקלים לחודש ואין בו שום ערבויות להצלחה. ע"פ החזון של גוגל נדרשות רק "חמש דקות וכרטיס אשראי על מנת לבנות לעצמך תקציב פרסום"

בנימה אישית אציין כי מערך הפרסום בעסק שלי ליעוץ עסקי וגם של לא מעט עסקים אחרים שקיבלו ליווי עסקי מהחברה שלנו  התבסס מתבססים במידה רבה  על פניות המגיעות מקישורים ממומנים שהביאו לפניות רבות וללקוחות לא מעטים לאורך הדרך.

ללקוחות החברה שלנו אנו מציעים גם שירות ייחודי ומסובסד של בניית קמפיין בסיסי ופשוט של google  adwords על מנת שיוכלו לקבל פניות של לקוחות מתעניינים

אז מה בכל זאת הלך לאיבוד? מדוע הפך google adwords לכמעט בלתי נגיש עבור בעלי עסקים קטנים?

 במהלך השנים, אפשר לזהות בקלות שלוש מגמות עיקריות הנוגעות לשירות של  google adwords:

 א. עליית מחירים לקניית מילות מפתח ובמיוחד מילים מבוקשות.

 ב. עלייה במורכבות של ממשק הניהול  העצמי – הכלי לבניית הקמפיין.

 ג. התפתחות מגזר ענקי של  מומחים לבניית קמפיינים בגוגל – סוג של למשרדפרסום.

 על נושא המחירים אין לי טענה כלל. בעולם כלכלי ביקושים מביאים לעליית מחירים וזה לגיטימי. הטענות שלי נוגעות בעיקר לרמת המורכבות של ממשק ה הניהול שהיה אמור להיות פשוט לכל משתמש מחשב ברמה בסיסית  ובפועל  מרחיק את בעלי עסקים ומביאה אותם להימנע מלהיכנס לעניין. גוגל מפנה יותר ויותר את הפוקוס ואת עיקר משאביה מהעסקים הקטנים אל המומחים – אותם אנשי מקצוע שמקימים ומנהלים את הקמפיינים. בפועל, מגמות אלה הפכו את שרות adwords לבלתי נגיש כמעט לחלוטין לבעלי מקצועות חופשיים ולעסקים קטנים. למי שמפקפק בדברי אני מציע לשאול את עצמו שתי שאלות פשוטות:

א. כמה בעלי עסקים קטנים מרגישים שהם מסוגלים להקים לעצמם קמפיין, גם אם הם מוכנים להשקיע בכך שעה מזמנם?

ב. כמה מומחים בתעשייה העצומה של מומחי google adwords מוכנים לקחת על עצמם ניהול קמפיין בשווי של  500 ₪ בחודש?

 בואו אתן לכם רמז…  אחוזים בודדים. נכון, כל מסגר או עו"ד יכול ללכת לקורס וללמוד פרסום בגוגל, אבל האם לכך התכוונתם כשדברתם על 5 דקות וכרטיס אשראי?

 על היעילות אין ויכוח. קמפיין ממוצע של 500 ₪ בחודש יכול להביא כ-100 כניסות לאתר אשר באחוזי המרה לא גבוהים במיוחד יביאו ל 3 או 4 הצעות מחיר וללקוח אחד בחודש. ברב המקצועות החופשיים זוהי עלות גיוס לקוח לא רעה בכלל, בטח בהתחשב במיעוט האפשרויות האחרות. google adwords הוא מדיום עם חזון מצוין ויישום בעייתי משום שהפך מזירה ייעודית לעסקים קטנים לעוד ערוץ מדיה על המדף בתקציבים העצומים של חברות בינוניות וגדולות. הפרסומאים, המומחים למערכת, אינם מוכנים לנגוע בלקוחות עם תקציבים קטנים, כי הללו אינם מקור לשכר טרחה מספק עבורם.

 הדבר המצער ביותר הוא ששוב מוכח ששירותים עסקיים בסיסיים אינם נגישים לבעלי עסקים זעירים וקטנים, ערוץ פרסום סופר אפקטיבי שנבנה במיוחד עבור העסקים הקטנים הפך להיות גם הוא בלתי נגיש וגם כאשר בעלי עסקים קטנים עושים בו שימוש, הם במקרים רבים מתנהלים בצורה לא יעילה וזונחים את הקמפיין עם לא מעט אכזבה.

 קיומם של עסקים קטנים ושל בעלי מקצועות חופשיים עצמאיים מגדיל את המגוון ואת התחרות במשק ותורם לחוסנו של המשק הכלכלי. חברת גוגל, היא חברה נפלאה ותרומתה לאורח חיינו גדולה. דווקא מתוקף הכוח שלה להשפיע לחיוב על המשק הכלכלי, ומתוקף היותה חברה שאחד מעקרונות הפעילות שלה הם דמוקרטיה באינטרנט, היא חייבת למצוא את הדרך לחבר את הכלי הזה שנקרא google adwords לבעלי העסקים הקטנים שלהם הוא נועד מלכתחילה.

 מטרת מאמר זה אינה בשום אופן להרחיק לקוחות מערוץ הפרסום הזה, נהפוך הוא, אני ממליץ בחום למרבית העסקים  להפעיל קמפיין adwords  מקצועי ועל פי איפיון וניתוח עסקי תוך שמירה על עלויות סבירות לבניית וניהול הקמפיין , יחד עם זאת אני פונה ל google למצוא פיתרון לבעייה.

050-5566066