איך לדעת כמה כסף לגייס לעסק חדש ?

אם אין לכם יכולת לעבוד שנה בלי שכר, אל תחשבו אפילו להיות עצמאיים! כמה פעמים שמעתם את המשפט הזה כשהודעתם שאתם פונים לעצמאות ?  האם כבר נתקלתם במושגים הלוואה בערבות מדינה?  הון חוזר ? רכוש קבוע?  כושר החזר ? האם זאת הכל קונספירציה כדי להלחיץ אתכם או שמדובר בדברי חוכמה של מי שדואג לכם ? 

בעולם אידאלי, מייצרים תרחישים ומגייסים את כל התקציב הנדרש עד שהעסק מתאזן ומתחיל להרויח ותאם מתנהלים בשקט וללא לחצים כלכליים כי תכננתם הכל מראש, גייסתם את כל הכסף הנדרש, מה לעשות שאנחנו לא חיים בעולם אידאלי אלא בסביבה של דברים בלתי צפויים ואי ודאות. 

צרכי המימון של העסק מתחלקים לכמה סוגים עיקריים  ומשתנים מעסק לעסק כך שיש ללמוד ולאמץ את הסעיפים בצורה מודולרית בהתאם לעסק שלכם. 

א. השקעה בהקמת העסק –  כלל הכספים הנדרשים לבניית העסק עד לפתיחתו לקהל ותחילת המכירות. בסעיף זה נכלול את עלויות ההקמה הפיזית אם יש כאלה, הצטיידות ורכישות של ציוד קבוע וגם התשתיות השיווקיות והתפעוליות ובכלל זה מעצבים, יועצים, אתר אינטרנט וכו… 

ב. מלאי ראשוני – מלאי הוא לא השקעה זה נכון , ובכל זאת  מלאי הבסיס שיושב על המדפים הוא כסף שתכניסו לעסק וישב על המדף עד ש.. תסגרו  או תמכרו את העסק . 

ג. הוצאות שוטפות בתקופת ההקמה – סעיף שהרבה פעמים נופל בין הכיסאות ונשמט מרשימת הצרכים. שכ"ד וארנונה, שכר עובדים ורכב הם הוצאה שוטפת אבל אם העסק נפתח לקהל בספטמבר וההוצאות מתחילות ביולי, את החודשיים הראשונים יש לצרף לצורכי ההשקעה. 

ג. הון חוזר – מימון הון חוזר הוא עודף ההוצאות על הכנסות עד שהעסק מתאזן תפעולית, משך הזמן יכול להיות קצר יותר או ממושך ותלוי בסוג העסק, התוכנית והיקף השיווק. אני מציע להיות שמרניים ולהשאיר סכום גבוה ככל האפשר להון חוזר, הערכות נכונה היא במקרים רבים הפער בין הצלחה לכשלון. 

ד. תקציב שיווק – אני ממליץ לקחת את תקציב השיווק של ששת החודשים הראשונים כסכום נפרד, לצבוע את הכסף ולנטרל אותו  מאילוצים של הכנסות. כניסה למהלך שבו יש צורך לצמצם בשיווק בששת החודשים הראשונים עלול לעכב את התפתחות העסק ולייצר מעגל התקדמות שלילי. 

ה. המשכורת שלכם – גם אתם צריכים לחיות ממשהו בתקופה הראשונה, תמיד עדיף לייצר קרן שממנה תחיו עד השלב שבו תוכלו למשוך שכר, זה יכול להיות פיצויים או חסכון אחר, בהדרגה תעלו את השכר שלכם עד שהעסק יפרנס אתכם, בכל אופן משיכה שלכם העסק בתקופה הראשונה כשכר או משיכת הלוואת בעלים הם בהחלט חלק מצרכי האשראי של העסק. 

מעניין, לאיזה סכום הגעתם ? הנה השיעור הראשון לכך שמספרים לא משקרים, אפשר לשחק איתם ועם התוכניות אבל בסופו של דבר השאלה אם העסק יצליח או לא תלויה במידה רבה בכך שיהיה לכם מימון מספק. 

המודל העסקי – האם יהיה לכם מספיק כסף לקחת הביתה?

מודל עסקי הוא חישוב תאורטי המבטא את הפוטנציאל של העסק ליצר רווחיות יציבה על בסיס המוצרים שהוא מספק. המודל מבוסס על תחזית ההכנסות בניכוי העלות הישירה (רווח גולמי) ההוצאות הנדרשות לתפעול ושיווק וההשקעה בהקמת העסק.

הצעת ערך – האימאימא של כל עבודת השיווק והמכירות

ההצעה השיווקית היא הגורם המרכזי בזכותו אתם מצפים מלקוחות לבחור בכם ולרכוש את המוצר או השרות שלכם. ברמה הקונקרטית ההצעה השיווקית תהיה מבוססת על הנתונים האובייקטיביים של המוצר או השרות, וברמה הרגשית אחראית ההצעה השיווקית על המסר שמקבל הלקוח לגבי התועלות שיקבל מהעסק או מהמוצר.

נגישות
ימים
שעות
דקות
שניות

אני שמח להזמין אתכם להשתתף בהוצאה לאור של הספר החדש שלי.

בואו להיות שותפים לתהליך היצירה, לרכוש לעצמכם ספרים ותשורות אחרות

כדי לתת דחיפה משמעותית להוצאת הספר ולעזור לי להפיק אותו

בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

פרויקט ימומן רק אם יגיע ליעד הגיוס עד ל- 30/12/2021

איך אוכל לעזור לך?