יזמים בשלבי ההמצאה הראשונים, ולפעמים גם הרבה אחר כך מאבדים כל קשר רציונאלי לרעיון שפיתחו. לא פעם אני נתקל באנשים מנוסים, חלקם עם ניסיון כלכלי לא מבוטל, שמסבירים לי בלהט שכל בית, ממש כל בית חייב את המוצר שלהם. פירסום, נראה להם ממש מיותר שהרי העולם מחכה למוצר שלהם וגם ככה לא יצליחו לספק את הביקושים. עם הלהט הזה הם ניגשים לגייס השקעה או במקרה הרע יותר את החסכונות האישיים… מכאן מתחילה הנפילה.
ניסיתם פעם להגיד לבחור מאוהב שהבחורה לא בשבילו? אם כן אתם יודעים את המשמעות של המושג "אויב העם", כך גם היזמים האלו.
אז מה עושים? קודם כל מכבדים, מקשיבים, זורמים, שואלים שאלות ומובילים בעדינות לתהליך מחשבתי שמביא את היזם למחשבות קונקרטיות נושא אחר נושא, מחשבה אחר מחשבה, תובנה אחר תובנה. הרעיונות הטובים יוצאים מחוזקים מתהליך מחשבתי ענייני- מפה אפשר להתחיל יחד תהליך הקמה וניהול אמיתי. הרעיונות הטובים פחות מוצאים את עצמם במגירת הפנטזיות. דן אריאלי מספר שבאחד המחקרים גילה שככל שהוראות ההרכבה של רהיט מאיקאה מסובכות יותר, כך אנשים אהבו יותר את הרהיט שהרכיבו, על כך אני יכול לומר- אם רק תתנו לנו הזדמנות נהפוך את האהבה הלוהטת שלכם למערכת יחסים.