המודל העסקי – האם יהיה לכם מספיק כסף לקחת הביתה?

מודל עסקי הוא חישוב תאורטי המבטא את הפוטנציאל של העסק ליצר רווחיות יציבה על בסיס המוצרים שהוא מספק. המודל מבוסס על תחזית ההכנסות בניכוי העלות הישירה (רווח גולמי) ההוצאות הנדרשות לתפעול ושיווק וההשקעה בהקמת העסק.

המודל העסקי הוא הליבה של התחזית הפיננסית של העסק והוא מאפשר להבין האם לעסק יש היתכנות כלכלית, עוד לפני שלבי התכנון והביצוע המורכבים.

בעסקים קטנים ובינוניים, במיוחד כאלה המתבססים על שעות עבודה של בעל העסק (מקצועות טיפוליים, מקצועות כפיים או מקצועות חופשיים) יש לחשב את המודל העסקי על פי הרווח הסופי כפונקציה של רמת ההשתכרות של הבעלים, ולשאול האם העסק יכול לספק רמת רווחים המספקת את צרכים ושאיפות ההשתכרות של בעל העסק. 

הגדרה: אחוז הרווח הגולמי מתייחס ליחס בין מחיר הקנייה של המוצר למחיר המכירה שלו. לדוגמא הרווח הגולמי של צעצוע שהחנות רוכשת מהספק ב 55 ₪ ומוכרת ב 100 ₪ יהיה 45%. בהתאם עלות המכר של המוצר תהיה – 55%

מתוך הספר מכונת השיווק ( 2017 ) – מאת עפר לנדוי. 

5 שקרים על ניהול ושיווק שאני מגלה רק לכם…

עסק בלי מיתוג מקצועי לא יכול להצליח – אחד הדברים שהכי קשה לי בתור יועץ עסקי להסביר ללקוח זה מה כל כך חשוב במיתוג ואיך זה שאם יזמין  לוגו ב20000 ₪ בכלל לא בטוח שירויח יותר כסף מהמתחרה שהזמין את הלוגו שלו ב20$ באינטרנט.   לכן ,השאלה איננה האם אפשר להצליח בלי מיתוג אלא  מה עשויה להיות התרומה שלו להצלחה שלכם,  אם אשלח אתכם מפרברי קופנהגן לכתובת במרכז העיר תוכלו להגיע גם בלי וייז השאלה כמה זמן ועצבים זה יקח לכם וכמה טעויות תעשו בדרך.  מיתוג הוא מורה דרך שיווקי לעסק ויתן תשואה עצומה על ההשקעה לעסקים שיצליחו לאורך זמן .  

נגישות
ימים
שעות
דקות
שניות

אני שמח להזמין אתכם להשתתף בהוצאה לאור של הספר החדש שלי.

בואו להיות שותפים לתהליך היצירה, לרכוש לעצמכם ספרים ותשורות אחרות

כדי לתת דחיפה משמעותית להוצאת הספר ולעזור לי להפיק אותו

בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

פרויקט ימומן רק אם יגיע ליעד הגיוס עד ל- 30/12/2021

איך אוכל לעזור לך?