המודל העסקי – האם יהיה לכם מספיק כסף לקחת הביתה?

מודל עסקי הוא חישוב תאורטי המבטא את הפוטנציאל של העסק ליצר רווחיות יציבה על בסיס המוצרים שהוא מספק. המודל מבוסס על תחזית ההכנסות בניכוי העלות הישירה (רווח גולמי) ההוצאות הנדרשות לתפעול ושיווק וההשקעה בהקמת העסק.

המודל העסקי הוא הליבה של התחזית הפיננסית של העסק והוא מאפשר להבין האם לעסק יש היתכנות כלכלית, עוד לפני שלבי התכנון והביצוע המורכבים.

בעסקים קטנים ובינוניים, במיוחד כאלה המתבססים על שעות עבודה של בעל העסק (מקצועות טיפוליים, מקצועות כפיים או מקצועות חופשיים) יש לחשב את המודל העסקי על פי הרווח הסופי כפונקציה של רמת ההשתכרות של הבעלים, ולשאול האם העסק יכול לספק רמת רווחים המספקת את צרכים ושאיפות ההשתכרות של בעל העסק. 

הגדרה: אחוז הרווח הגולמי מתייחס ליחס בין מחיר הקנייה של המוצר למחיר המכירה שלו. לדוגמא הרווח הגולמי של צעצוע שהחנות רוכשת מהספק ב 55 ₪ ומוכרת ב 100 ₪ יהיה 45%. בהתאם עלות המכר של המוצר תהיה – 55%

מתוך הספר מכונת השיווק ( 2017 ) – מאת עפר לנדוי. 

הצעת ערך – האימאימא של כל עבודת השיווק והמכירות

ההצעה השיווקית היא הגורם המרכזי בזכותו אתם מצפים מלקוחות לבחור בכם ולרכוש את המוצר או השרות שלכם. ברמה הקונקרטית ההצעה השיווקית תהיה מבוססת על הנתונים האובייקטיביים של המוצר או השרות, וברמה הרגשית אחראית ההצעה השיווקית על המסר שמקבל הלקוח לגבי התועלות שיקבל מהעסק או מהמוצר.

נגישות
ימים
שעות
דקות
שניות

אני שמח להזמין אתכם להשתתף בהוצאה לאור של הספר החדש שלי.

בואו להיות שותפים לתהליך היצירה, לרכוש לעצמכם ספרים ותשורות אחרות

כדי לתת דחיפה משמעותית להוצאת הספר ולעזור לי להפיק אותו

בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

פרויקט ימומן רק אם יגיע ליעד הגיוס עד ל- 30/12/2021

איך אוכל לעזור לך?